Sağlıklı uyku için yatmadan önce kesinlikle yememeniz gereken 5 yiyecek!

Sağlıklı uyku için yatmadan önce kesinlikle yememeniz gereken yiyecekler

Yiyecekler, vücudu etkilemekle kalmaz, ayrıca kişinin rahat uyuyup uyumayacağına da karar verir. Sağlıklı uyku için neyi ne zaman yediğinize mutlaka dikkat etmeniz gerekir. Yatmadan önce yemek yemenin genel olarak sağlıksız olduğu klişesini muhakkak duymuşsunuzdur. Ancak bazı yiyecekler, içeriği sebebiyle gerek uyku kalitesine, gerekse ertesi gün dinç olup olmayacağına etki ediyor desek! Bu sebeple yatmadan önce bazı besinleri kesinlikle yememeniz gerekiyor. Peki uyku öncesi yenilmemesi gereken yiyecekler nelerdir?

Sağlıklı uyku için uyumadan önce yenilmemesi gereken yiyecekler

Bitter çikolata 

Bitter çikolata, kafein içerir. Bu sebeple gece uykuya dalamamayı etkiler. Bununla birlikte ertesi günü daha donuk geçirmeyi yol açar. Anlık olarak enerjiyi katlasa bile sağlıklı uyku için kaçınılması gereken gıdalar arasında ilk sırada yer alır. 

Bitter çikolata uykusuzluk yapar mı?

Dondurma

Özellikle sıcak yaz gecelerini daha katlanılabilir kılan dondurma, birçok kişinin favori tatlısıdır. Sıcakların getirdiği bunalmışlık hissinden kurtulmak için büyük bir kase dondurma ne kadar cezbedici geliyor değil mi? Ancak kalori bakımından epey fazla olan bu tatlı, içeriğinde yoğun şeker bulundurur. Vücut, uykuda gün içinde tüketilen besinleri sindirir veya depolar. Oysa şeker, sindirim sisteminin dinlenmemesine yol açar.

Şeker

Şeker, genel olarak uyku kalitesini düşüren tüm yiyeceklerin içinde mevcuttur. Bu sebeple sağlıklı uyku ve daha dinç kalkmak isteyenler uyku öncesinde şeker tüketiminden kaçınmalıdır. Çünkü şeker, anlık olarak enerji seviyesinde yükselmeye yol açar, bununla birlikte uykuyu engeller.

Şeker uyku kaçırır mı?

Peynir

Peynir, tiramin isimli beyni ayık tutan amino asit bakımından epey zengin bir besindir. Bu sebeple yatmadan önce peynir tüketmek, sağlıklı uyumanın en büyük düşmanlarından biridir. Bununla birlikte uyku öncesinde peynir tüketmek, uykuda garip rüyalar görmeyle sonuçlanabilir.

Peynir uyku getirir mi? Peynir uykusuzluğa iyi gelir mi? Peynir uykusuzluk yapar mı?

Kırmızı et ve tavuk

Kırmızı et ve tavuk, sağlıklı beslenme programlarının vazgeçilmezi olan iki protein kaynağıdır. Ancak bu besinlerin sindirimi için vücudun daha fazla enerji sarf etmesi gerekir. Özellikle hayvansal gıdalarda tirozin amino asidi epey fazladır. Baharatlarla bir araya geldiğinde tirozin, beyne uyanma sinyalleri gönderir. Sonuç olarak uykuyu güçleştirmekle beraber, uykuya dalanların uyanmasına yol açar.

Domates

Domates, asidik bir gıdadır. Diğer gıdalarda olduğu gibi doğrudan enerji vererek veya beyne sinyal göndererek değil, dolaylı yoldan uykuyu bozar. Çünkü uyku öncesi asitli gıdalar tüketmek mide ekşimesi ve hazımsızlık gibi problemleri beraberinde getirir. Bununla birlikte domatesin içeriğinde uykuyu geciktiren tiramin isimli amino asit bulunur.

Domates uykusuzluk

Sağlıklı uyku için yediklerinize dikkat edin!

Sağlıklı uyku için kaçınılması gereken yiyecekler dışında genel olarak dikkat etmeniz gereken durumlar aşağıdaki gibidir:

  • Sindirimi kolay olmayan ağır yiyeceklerden kaçının.
  • Akşam yemeği geciktiği takdirde sadece doyacağınız kadar yemek yeyin.
  • Sadece kahvenin değil, çay, enerji içecekleri gibi birçok içecek kafein içerir. Hatta elma bile! Bu sebeple kafein içeren içecekler ve gıdalardan uzak durun.
  • Kafein, sadece içeceklerde değil aynı zamanda çikolata gibi besinlerde de bolca bulunur. Bu nedenle sağlıklı uyku için yatmadan birkaç saat öncesinde çikolata yemeyi bırakmalısınız.

Daha sağlıklı uyku için yapılması gerekenler

  • Tiramin isimli amino asit uyarıcılık bakımından kafeinden farksızdır. Tiramin, soya sosu, domates ve peynir gibi besinlerde bol bol bulunur. Bu sebeple bu besinleri uyumadan önce yemekten kesinlikle kaçınmalısınız.
  • Mide ekşimesine yol açan baharatlı ve asidik yiyecekler tüketmekten uyku öncesinde mutlaka kaçının.
DMCA.com Protection Status Bu Site DMCA Tarafından Korunmaktadır.