Yarı vejetaryen beslenerek kilo verdiren flexitarian diyet nedir?

flexitarian diyet nedir, nasıl yapılır?

Kalori saymayı, süper katı kuralları içermeyen ve zaman zaman etin tadını çıkarmanıza izin veren sağlıklı bir diyet arıyorsanız, flexitarian diyet tam size göre! Flex (esnek) ve vejetaryen kelimelerinin birleşiminden oluşan Flexiterian, kişinin yarı vejetaryen beslenebildiği bir diyet çeşididir. En iyi diyetler listesinde Akdeniz diyetinden sonra 2. sırada gelir. Flexiterian diyet, esasen vejetaryen olmaya esnek bir alternatiftir. Yani hala meyvelere, sebzelere, kepekli tahıllara, baklagillere ve kuruyemiş ağırlıklı beslenirsiniz, ancak ara sıra etin tadından mahrum kalmazsınız. Özellikle beslenme tarzı odaklı olarak vejetaryen olamayanlar için idealdir.

flexitarian diyet nedir?

Flexitarian diyet nedir?

Flexitarian diyet, yarı vejetaryenliği tanımlayan beslenme tarzıdır. Kişi, ne kadar et tüketeceğini kendi seçer. Ancak genel olarak vejetaryen besinlere odaklı olarak beslenir.

flexitarian ne demek?

Flexitarian esnek anlamına gelen ‘flex’ ile vegetarian kelimesinin son kısmının birleşimiyle elde edilmiş bir sözcüktür. Kelime anlamı olarak yarı vejetaryen manasına gelir.

Nasıl yapılır?

Et ve et ürünlerini birden bırakmak zor gelebilir. Bu sebeple yarı vejetaryen beslenmeye geçerken üç aşamadan söz edilmektedir. 

flexitarian diyet nasıl yapılır?

  • İlk aşamada haftada iki gün et ürünleri tüketmemeniz önerilir. Bununla birlikte et tüketebildiğiniz günlerde belirli miktarla sınırlı tutmak önemlidir.
  • İkinci aşamada, kişi yarı vejetaryen beslenmeye alışır. Bu sebeple et kısıtlamasını haftada üç veya dört güne çıkarır. Bu aşamada, birinci aşamaya göre daha az et tüketmek gerekir.
  • Üçüncü aşamada haftanın en az beş günü vejetaryen beslenmeniz gerekir. Bu aşamada et alımını bir hayli kısıtlamak gerekir.

yarı vejetaryen beslenme

Flexitarian diyet faydaları ve zararları

Yarı vejetaryen beslenmenin faydaları ve zararları olabilir. Flexitarian diyetin faydaları aşağıdaki gibidir:

  • Kalp hastalığı riskinde azalma
  • Kilo kaybı
  • Tip 2 diyabet riskinin azalması
  • Kanseri önleme
  • Çevresel faydalar (et tüketiminin azalmasına bağlı olarak karbon ayak izinin azalması)

flexitarian diyet kilo verdirir mi? yarı vejetaryen diyeti kilo verdirir mi?

Her ne kadar yarı vejetaryen beslenmenin faydaları olsa bile, bazı insanlar için potansiyel riskler taşır. Bu riskler, genel olarak et tüketiminin azalmasına bağlı olarak B12 eksikliği, çinko ve kalsiyum seviyelerinin azalmasıdır.

Flexitarian diyette ne yenir?

Flexitarian diyet, normal beslenme ile vejetaryen beslenme arasında geçiştir. Özellikle vejetaryenliğe merakı olanlar, ancak cesaret edemeyenler için hem beslenme tarzını değiştirme hem de kilo verme alternatifidir. Bu beslenme şekli, doğal yiyeceklere odaklanır. Genel olarak meyve, sebze ve tahıl gibi sağlıklı yiyecekler tüketileceği için kalori saymaya gerek yoktur. Bu bakımdan kişi, sürdürülebilir diyet tarzı yakalamış olur. Esnek diyet, genel olarak hayvansal proteinleri tamamen hayattan çıkarmadan kısıtlamaya odaklanmaktadır. Bu sebeple et ve balık dışındaki gıdalara yönelmek gerekir. Peki nedir bu besinler?

flexitarian diyette ne yenir? yarı vejetaryen beslenirken ne yenir?

İşte yarı vejetaryen diyet içerisinde yenilebilecek gıdalar:

  • Meyve
  • Sebze
  • Bitki proteinleri 
  • Kepekli tahıllar 
  • Bitki bazlı süt 
  • Yumurta
  • Süt ürünleri .
  • Fındık, fıstık ezmesi
  • Sağlıklı yağlar
  • Ot ve baharatlar

yarı vejetaryen beslenme: flexitarian diyet

Flexitarian beslenme tarzında et, kümes hayvanları ve balık kısıtlanır. Bununla birlikte işlenmiş gıdalar ve rafine şeker alımına dikkat etmek gerekir. Özetle flexitarian diyet, vejetaryen yaşam tarzına merakı olan, bir yandan da sağlıklı beslenerek kilo vermek için idealdir.

DMCA.com Protection Status Bu Site DMCA Tarafından Korunmaktadır.