Sürekli yorgun hissediyorum ne yapmalıyım diyenler için: Neden yorgun hissederiz, yorgunluktan nasıl kurtuluruz?

Sürekli yorgun hissediyorum ne yapmalıyım?

Sürekli yorgun hissediyorum ne yapmalıyım? Bu soruyu, hemen hemen herkesin zaman zaman kendine sorar. Ne kadar uyursanız uyuyun, ne kadar dinlenmiş olursanız olun bazen yorgunluk hissi geçmez. İyi bir gece uykusu her ne kadar yorgunluk için önemlidir. Ancak bazen uyku, tek başına yorgunluk hissi için yeterli değildir. Çünkü sürekli yorgunluk hali; beslenme tarzı, hormonal düzensizlikler, egzersiz yapıp yapmama ve stres gibi bir dizi komplike faktörü içerir. Tüm bu faktörler hormon dengesini etkiler. Bununla birlikte uyku kalitesine etki eder. Öte yandan stresle baş etme stratejilerine ciddi bir şekilde katkıda bulunur. Peki yorgunluk neden kaynaklanır, nasıl geçer?

Sürekli halsizlik yorgunluk uyku hali

Sürekli yorgunluk hissi, profesyonel yaşantıya odaklanamama, günlük rutinleri yerine getirememe gibi bir dizi probleme neden olur. Bu sebeple sürekli yorgun hissediyorum ne yapmalıyım diyenler öncelikle problemin kaynağını bulmalıdır. Yorgunluk, birçok sebepten kaynaklanabilir.

Sürekli yorgun hissediyorum ne yapmalıyım?

En bilindik yorgunluk sebepleri aşağıdaki gibidir:

Tiroid hastalığı

İnsanların büyük bölümü Tiroid hastalığı ile baş etmekte. Özellikle kadın olmak ve yaşlılık, tiroid risk faktörleri olarak biliniyor. Sürekli yorgunluk hissinin en büyük nedenlerinden biri olan tiroid belirtileri aşağıdaki gibidir

  • Kronik yorgunluk
  • Gerginlik
  • Kas ve eklem ağrıları
  • İştah değişiklikleri
  • Kilo alma ya da kaybetme
  • Göz sorunları
  • İş performansının düşmesi
  • Vücut ısısında belirgin değişim

Hep yorgunum

Tiroid bezi, vücut fonksiyonlarını etkileyen ana bez olarak bilinir. Bu sebeple tiroid bozukluğu semptomları farklı farklıdır. Misal, vücut ısısını, kalp atış hızını ve protein üretimini düzenleyen bu ana bez, metabolizma hızı ve enerji seviyesini kontrol eder. Bu sebeple sürekli yorgun hissediyorum ne yapmalıyım diyenler öncelikle kan değerlerini kontrol ettirmelidir.

Kronik yorgunluk

Kronik yorgunluk, tiroid gibi birtakım belirtilerle seyreder. Her yıl milyonlarca kişiyi etkileyen kronik yorgunluk sendromu, özellikle kadınlar ve 50’li yaşların üzerindekilerde görülür. Tipik kronik yorgunluk belirtileri aşağıdaki gibidir:

  • Ne kadar uyursanız uyuyun, yorgunluk hissinin geçmemesi
  • Uykuya dalma güçlüğü
  • Sık sık uykudan uyanma
  • Vücut ağrıları (özellikle kas ve eklem bölgelerinde)
  • Baş ağrısı
  • Boğaz ağrısı
  • Sık sık soğuk algınlığı benzeri belirtiler
  • Aşırı kilo alma
  • Kabızlık
  • Mide krampları
  • Zihinsel bulanıklık
  • Odak problemleri
  • Hafıza sorunları

Sürekli yorgunluk nasıl geçer?

Hareketsizlik

Hareketsiz yaşam tarzı, sürekli yorgun hissediyorum ne yapmalıyım diyenler için belki de en kontrol edilebilir sorun kaynağıdır. Elbette günümüzün yoğun ve sürekli bir koşuşturma peşinde olduğumuz şartlarında egzersiz yapmak ve yaşam tarzımızı düzenlemek oldukça zorlu. Bu da, ister istemez hareketsiz olmamızı beraberinde getirir. Gelgelelim hareketsiz yaşam tarzı, sürekli yorgunluk hissinin en büyük destekleyicilerinden biridir. Başka bir deyişle hareketsizlik, insanların yorgun hissetmesine sebep olur.

Tüm gün boyunca oturmak ve masa başı işler, vücut ağrıları gibi bir dizi problemleri beraberinde getirir. Bununla birlikte vücudun kaskatı kesilmesi, baş ağrısı gibi sağlık problemlerine sebep olur. Ancak hareketsizliğin bilindik sonuçları arasında sürekli yorgunluk hissi başta gelir. Bu da sürekli yorgun hissediyorum ne yapmalıyım gibi soruları beraberinde getirir. Oysa ki vücudumuz hareket etmek üzerinde tasarlanmıştır. Hareketsizlik ise yorgunluk hissiyle beraber istenmeyen kilolar, psikolojik problemler gibi sonuçlar doğurur.

Sürekli yorgun hissediyorum ne yapmalıyım?

Sürekli yorgun hissediyorum ne yapmalıyım?

Sonuç olarak sürekli yorgun hissediyorum ne yapmalıyım diyenler mutlaka aktif yaşam tarzını benimsemelidir. Hareketli bir yaşam tarzı, hormonları dengeler, insülin direncini iyileştirir ve uyku kalitesini etkiler. Tüm bunlar, istenmeyen enerjisizlik hissini önlemek için oldukça önemlidir. Daha da önemlisi, egzersiz esnasında endorfin salgısı gerçekleşir. Bu da sizlerin fiziksel ve ruhsal dayanıklılığını arttırır. Sonuç olarak daha aktif yaşam tarzı, yorgunluk hissini geçirmek için oldukça önemlidir. Öte yandan beslenme düzenine dikkat etmek, şeker tüketiminden kaçınmak kronik yorgunluğu atlatmaya yardımcı olur. Altta yatan sağlık problemlerinin tespitinin önemli olduğunu atlamamak gerekir. Sonuçta her ne kadar hareketsizlik ve beslenme tarzı yorgunluk için önemli sebepler olsa bile tiroid gibi bir dizi sağlık sorunları kaynaklı yorgun hissediyor olabilirsiniz!

DMCA.com Protection Status Bu Site DMCA Tarafından Korunmaktadır.